Enjoy Song

Saturday 14 December 2013

KERINDUAN ILAHI
Ketika hati merinduimu TUHAN…
Dalam setiap hembusan nafas yang aku hembus setiap saat
Ada kerinduan yang teramat-amat mendalam
Kerinduan yang semakin membuatkan hati ini yakin degan
Kekuasaan-Mu…
TUHAN..
Jika suatu hari nanti
Aku tak bias lagi melihat mentari…
Engkau izinkan aku melihat wajah-MU
Melihat-MU dengan segala-galanya
Aku tahu engkau Maha Agung…
TUHAN..
Jika hari ini aku seorang hamba yang lalai dan melupakan-Mu
Ingatkan aku dengan caraMu
Agar akan akan sentiasa ingat padaMu
Dan tidak lupa akan hadirnya-Mu dalam kehidupanku..
TUHAN..
Hari ini agin masih terhempas dan tersepoi-sepoi bahasa,
Jika hari ini mata ini sudah tidak dapat melihat lagi
Kekuasaan-Mu..
Jika tangan ini tak mampu lagi memohon kekuasaan-Mu
Jika jantung ini sudah berhenti berdegup detak..
Maka kembalilah aku padamu..
Jika hari ini aku di takdirkan kembali di tempat asalku…
Pertemuakan aku denganMu, Rabby…….
TUHAN…
Tiap kali aku jauh darimu
Namun engkau tetap dekat padaKu
Dan engkau selalu mengasihiku..
Tiap kali aku enggan menyapaMu
Engkau selalu membiarkan mentari menyapaKU..
Dan acap kali aku lupa hadirnyaMu..
TUHAN..
Dosaku bak buih-buih di lautan
Masihkah ada kesempatan bagiku
Untuk aku kembali padaMU
Menempuhi  jalan yang engkau redhai..
TUHAN..
Acap kali aku jatuhnya benih-benih tangisan di pipiku
Bila aku ingat akan dosa-dosaku
Aku khilaf dengan keangkuhanku sedangkan engkau..
Sentiasa memberi kemaafan setiap dosaku..
Engkaulah tempat aku berlindung…


Nukilan : Siti Noor Ain Binti Awang (Bc 12110155)

No comments:

Post a Comment