Enjoy Song

Saturday 14 December 2013

Tangisanku…
Di kala malam…
Aku meratapi nasib yang kian hiba..
Di mana ingin aku cari….
Di mana…..
Di mana…..

Aku buntu aku bebal dengan kehidupanku..
Yang hanya bertopengkan tawa…
Di mana ingin aku cari…
Di mana….
Aku tidak pernah pernah tahu erti sebuah kehidupan…

Adakala hidup itu indah…
Bias buat hatiku tersenyum…
Bias buat hati ini meronta….
Bias buat hati ini kian hiba…

Setiap hanya ketenangan yang aku cari…
Apa salahku…
Aku tidak minta lahir ke dunia…
Aku tidak minta di jadikan begini..

Kenapa lelaki hanya bias berkata-kata
Mereka hanya memikirkan nafsu serakah mereka…
Mana martabat dan nilai seorang wanita,…
Di mana….
Jika setiap yang bergelar wanita,
Seperti aku diperlakukan sebegini….
Keadilan seorang yang bergelar wanita
Tiada empunnya….

Aku kian khilaf dengan hidupku..
Yang hanya bisa menangis,meronta, meraung…..
Aku di jadikan seorang pelacur…
Seorang yang hanya bias menanggung kesakitan yang pedih…
Semuanya terbeku di dalam hati…
Tanpa bisa aku ungkapkan…

Salahkah aku…
Aku tidak minta semua ini…
Kau…kau….kau…dan kau….
Kenapa tidak pernah mengerti tangisanku ini..

Aku ingin merasa nikmat kehidupan…
Yang penuh dengan keindahan dan ketenangan…
Aku ingin merasa kehausan kasih sayang ibu dan bapa…
Hanya itu yang aku mahukan…
Hanya itu…….




Nukilan: Siti Noor Ain Binti Awang (Bc 12110155)

No comments:

Post a Comment