Enjoy Song

Tuesday 7 January 2014

Ceramah Ustaz Don Daniyal

ISNIN, 23 DISEMBER – Ceramah pendakwah terkemuka, Ustaz Don Daniyal Don Biyajid mendapat sambutan baik apabila lebih 200 orang peserta mengikuti satu program seminar bertajuk "Solat dan Selawat Bersama Ustaz Don Daniyal" yang berlangsung di Dewan Kuliah Pusat ke-2, UMS baru-baru ini. Program sehari anjuran bersama UMS dan Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor mengupas sejarah dan falsafah solat serta kepentingannya kepada umat Islam.
 
            Dalam ceramahnya, beliau menekankan kepentingan menjaga solat tanpa mengira pangkat dan darjat seseorang. Tambah beliau solat merupakan tunggak utama dalam memberi jaminan keselamatan di dunia dan akhirat bagi seseorang umat Islam.“Seorang Islam seharusnya mengetahui keagungan dan keindahan solat melalui 13 Rukun Solat,” jelas beliau. Beliau turut menerangkan hikmah-hikmah menunaikan solat dalam kehidupan seharian kepada hadirin.
 
           Sekretariat Pencegahan Rasuah, UMS Abdul Khaidir bin Mohmad Adli, Ketua yang juga merupakan Jawatankuasa Induk seminar ini amat teruja dengan maklum balas yang diberikan peserta sepanjang penganjuran seminar ini.Katanya penyertaan peserta yang bukan sahaja terdiri daripada warga UMS sendiri, malah turut mendapat penyertaan orang luar jelas menunjukkan program agama sebegini mampu mendapat sambutan masyarakat setempat.“Saya berharap melalui penganjuran program ini dapat membantu merungkai permasalahan pemahaman dan kekeliruan dalam solat terhadap peserta yang hadir,” katanya.

Disediakan Oleh : Mohamad Amirul Shahzwan Bin Rosli (BC 12110074)

No comments:

Post a Comment