Enjoy Song

Sunday 12 January 2014

recycle day
 
 12. Januari. 2014, Universiti Malaysia Sabah-Sempena berakhirnya sesi semester1 2013/2014 pihak Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) Universiti Malaysia Sabah dan juga Jabatan Hal Ehwal Pelajar UMS telah menganjurkan satu program ‘Recycle Day’ yang telah diadakan pada hari Ahad (12/01/2014). Program ini juga diadakan bermula pada pukul 8.00 pagi dan berakhir sehingga pukul 11.30 pagi, program minggu ‘Recycle Day’ ini dianjurkan adalah bertujuan untuk mengkitar semula bahan-bahan buangan yang terpakai daripada terbuang begitu sahaja. Program ini telah diadakan berdekatan dengan Kedai Mini Kampung E.
Program ini dianjurkan untuk menarik pandangan positif daripada mahsiswa dan mahasiswi Kolej kediaman daripada membuang barangan terpakai dengan begitu sahaja. Program ini juga mengalu-alukan para mahasiswa dan mahasiswi Ums untuk membawa dan memberikan barangan yang tidak lagi mahu digunakan untuk mendermakan kepada orang yang lebih memerlukan. Di samping itu juga, program ini juga memainkan peranan penting dalam membantu kita untuk menyelamat bumi kita daripada pencemaran dan juga hakisan.
Program ini juga mengangkat intipati budaya masyarakat Cina yang mememtingkan nilai keharmonian dalam semua golongan mahasiswa dan mahasiswi Universiti Malaysia Sabah serta menggalakan penerapan nilai-nilai moral dalam kalangan mahasiswa dan mahasiswi Universiti Malaysia Sabah.

Ditulis Oleh: Siti Noor Ain Binti Awang Bc12110155

No comments:

Post a Comment