Enjoy Song

Tuesday 7 January 2014

Keindahan taman pertanian lagut seberang, tenom


Negeri Sabah bukan lagi menjadi asing bagi saya. Sabah telah menarik minat saya untuk terus tinggal di Negeri di Bawah Bayu ini kerana tarikan alamnya yang begitu indah. Negeri ini bukan sahaja memiliki pulau-pulau yang cukup indah, malah juga memiliki kehijauan alam yang begitu menarik. Bagi anda yang sudah tiba ataupun masih dalam perancangan untuk melawat negeri Sabah, dengan perasaan tangan terbuka saya mengesyorkan anda untuk ke Taman Pertanian Lagut Seberang.
Kawasan Taman Pertanian ini sangat luas dan memiliki beberapa taman bunga yang menarik. Antaranya Taman Bunga Ala-ala Inggeris dan Pusat Anggerik Kacukan. Jika anda kke taman ini, anda tidak perlu berjalan kaki untuk melawat semua taman ini. ia hanya memenatkan anda. Di taman ini, telah tersedia keretapi yang sangat unik untuk membawa anda meronda ke seluruh kawasan ini dengan rasa puas hati.  
Pengalaman yang dilalui mesti dikongsi bersama sahabat yang masih belum mengetahui tentang salah satu tempat yang harus dilawati di negeri Sabah. Walaupun hanya sehari saya sempat ke tempat ini, namun pelbagai kehijauan dan keindahan dapat saya lihat. Perasaan teruja dan gembira sentiasa bermain setiap kali melihat keindahan ciptaan yang Maha Pencipta.

Sebahagian daripada pengalaman untuk tatapan pembaca semua….enjoy it..


Salah satu pokok besar yang berusia puluhan tahun









Article by : SITI AISHAH BINTI AZIZ (BC12110150
Photographer : MOHAMAD AMIRUL SHAHZWAN BIN ROSLI (BC12110074)

No comments:

Post a Comment