Enjoy Song

Wednesday 8 January 2014


PROGRAM BANGKEL PENULISAN PUISI DAN

FOTOGRAFI

 
SABAH, 26 November 2013- Sekolah Pengajian Seni Kreatif (penulisan) Universiti Malaysia Sabah telah mengadakan satu program Bengkel Penulisan Puisi dan Fotografi.

            Mereka yang terlibat ialah pelajar- pelajar Sekolah Pengajian Seni tahun 2 yang mengambil major penulisan. Program tersebut berlangsung selama 3hari dua malam iaitu pada 23 November 2013 sehingga 25 November 2013 bertempat di Taman Langut Seberang, Tenom.

            Menurut pengarah program, Bengkel penulisan ini bertujuan untuk mendedahkan kepada mahasiswa dan mahasiswi  tentang kelebihan pembelajaran diluar kelas. Selain daripada itu, ianya bertujuan untuk mewujudkan perkongsian ilmu dan pengalaman yang boleh memberi manfaat kepada semua pelajar seperti dalam menghasilkan sebuah karya yang matang. Bengkel Penulisan Puisi dan Fotografi ini juga memberi pendedahan tentang cara fotografi yang sebenar dan penghasilan karya berasaskan sumber alam. Seterusnya bagi melahirkan mahasiswa dan mahasiswi yang berkebolehan dan berpengalaman dalam menganjurkan aktiviti yang melibatkan aspek pengurusan.

            Program seperti ini seharusnya diteruskan untuk masa yang akan datang kerana program seperti ini banyak memberikan manfaat kepada mahasiswa dan juga mahasiswi. Selain daripada itu, program seperti ini juga dapat membentuk jati diri dalam setiap diri mahasiswa dan juga mahasiswi agar menjadi pelajar yang cemerlang dan mencapai wawasan.

 

Penulis: Nina Aishah Binti Ramali

Matrik: BC 12160190

           

     

   

 

 

No comments:

Post a Comment